„Praktyczne i nowoczesne rozwiązania chroniące ludzki wzrok” – czyli Złote Medale na Targach Optycznych OPTYKA 2023
Podczas ósmej edycji Targów Optycznych OPTYKA, współorganizowanych przez Grupę MTP i Krajową Rzemieślniczą Izbą Optyczną najlepszym firmom wręczone zostaną nagrody.
Podczas ósmej edycji Targów Optycznych OPTYKA, współorganizowanych przez Grupę MTP i Krajową Rzemieślniczą Izbą Optyczną najlepszym firmom wręczone zostaną nagrody. Łącznie jury konkursowe doceniło Złotym Medalem Grupy MTP aż 23 produkty – to oprawki, soczewki okularowe i kontaktowe, narzędzia i sprzęt do badań diagnostycznych - okulistycznych i optometrycznych oraz aparatura wykorzystująca sztuczną inteligencję i najnowsze technologiczne rozwiązania.
Złotą statuetką Sąd Konkursowy uhonorował producenta soczewek kontaktowych – firmę CARL ZEISS, za SOCZEWKI MyoCare, które mają spowolnić postęp wady wzroku, jaką jest krótkowzroczność.
- ZEISS MyoCare są naszym najskuteczniejszym rozwiązaniem w zakresie konstrukcji soczewek, mające na celu spowolnienie postępu krótkowzroczności u dzieci, przy jednoczesnym zapewnieniu takiego samego poziomu komfortu i widzenia jak w przypadku soczewek jednoogniskowych ZEISS, wyjaśnia nagrodzony producent.
Skutecznych rozwiązań do walki z krótkowzrocznością dziecka szuka wiele firm z tej branży. Swoją propozycję zgłosiła do konkursu ESSILOR POLONIA. To soczewki okularowe STELLEST, których skuteczność została potwierdzona w badaniach klinicznych.
- W porównaniu do soczewek jednoogniskowych, soczewki okularowe Stellest™ od Essilor® spowalniają progresję krótkowzroczności średnio o 67%, kiedy są noszone co najmniej 12 godzin każdego dnia.. Konstrukcja takiego rodzaju soczewki gwarantuje właściwą ostrość widzenia i komfort użytkowania” – podkreśla przedstawiciel producenta Natalia Chojnacka.
Dzięki wykorzystaniu innego nagrodzonego produktu – kolekcji dziecięcych oprawek sportowych, można zabezpieczyć najmłodszych przed urazami oczu, podczas różnych aktywności sportowych. Mowa o kolekcji Nano Sport, czyli specjalnego zabezpieczenia wzroku dla dzieci. To bardzo praktyczne i przydatne rozwiązanie wprowadzone na rynek przez firmę Optyka Brenk S.C. . Jest ono odpowiedzią na potrzeby klientów, w tym przypadku dzieci, które powinny być szczególnie chronione.
- Co roku na świecie odnotowuje się ponad 600 tysięcy urazów oczu podczas uprawiania sportów, a 50% z nich to urazy ciężkie oraz bardzo ciężkie, które wymagają opieki szpitalnej. Grupą szczególnie narażoną na wypadki są dzieci w wieku szkolnym. Z tego powodu powstała kolekcja Nano Sport, aby chronić w tym newralgicznym okresie oczy dzieci i pozwalać im bezpiecznie amatorsko oraz wyczynowo uprawiać sport – mówi o nagrodzonym rozwiązaniu Joanna Brenk z firmy Optyka Brenk.
Firma Shamir Polska dostała Złoty Medal Grupy MTP za innowacyjne rozwiązanie dedykowane dla kierowców – soczewki okularowe Shamir Driver Intelligence™. Zostały stworzone przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI), by zapewnić najwyższą jakość widzenia kierowców podczas jazdy samochodem.

Oprócz wymienionych tutaj produktów, wśród laureatów Złotych Medali Grupy MTP Targów Optyka znalazło się jeszcze kilkanaście innych rozwiązań. Wyróżniają się na rynku dzięki swoim walorom jakościowym, technologicznym i użytkowym.
- Ważnym kryterium oceny jest także przydatność dla branży optycznej, ekonomiczność produkcji oraz użytkowania, a także wpływ na społeczeństwo. Poziom tegorocznej edycji Konkursu Złoty Medal MTP był bardzo wysoki, dlatego Jury zdecydowało się wyróżnić 23 produkty i urządzenia mówi przewodniczący kapituły Sądu Konkursowego Złotego Medalu prof. prof. dr hab. Ryszard Naskręcki – Prorektor ds. nauki i współpracy międzynarodowej, na co dzień pracujący na Wydziale Fizyki , Kierownik Pracowni Fizyki Widzenia i Optometrii, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
- Udział w tegorocznych targach OPTYKA stwarza możliwość zaprezentowania naszej firmy, produktów i usług szerokiemu gronu potencjalnych klientów. Targi są platformą, na której możemy nawiązać kontakty biznesowe, zwiększyć swoją widoczność na rynku, poznać konkurencję oraz śledzić najnowsze trendy w naszej branży podkreśla Magdalena Chwastarz z Rodenstock Polska.
Wystawcy obecni na tegorocznej OPTYCE przyznają, że dla większości z nich jest to najważniejsze wydarzenie branżowe w roku, podczas którego mogą spotkać się z partnerami biznesowymi, dzielić się wiedzą i wzajemnie inspirować.
- Jesteśmy podekscytowani, że możemy tutaj wspólnie odkrywać przyszłość optyki i dzielić się naszą wizją z szerokim gronem profesjonalistów. Czekamy na inspirujące rozmowy i nowe perspektywy, jakie te targi przyniosą – przyznaje Joanna Gemzaz firmy Safilo.
W tym roku w targach Optycznych OPTYKA 2023 uczestniczy 135 wystawców, prezentujących ponad 370 marek.