Dziękujemy za Waszą obecność!

Podziel się

W dniach 22 – 24 października 2021 roku, na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbyły się Targi Optyczne OPTYKA - największe wydarzenie biznesowe w Polsce, które skupia całą branżę optyczną. Dzięki zaangażowaniu, wiedzy i profesjonalnemu podejściu organizatorów, wystawców i partnerów wydarzeń towarzyszących oraz licznemu gronu zwiedzających targi należy uznać za ogromny sukces. W tym roku najważniejszą korzyścią targów były bezpośrednie spotkania, których tak bardzo wszystkim brakowało.

  

Sukces Targów OPTYKA 2021

 

Targi OPTYKA to już od wielu lat najważniejsze spotkanie na rynku optycznym w Polsce, organizowane przez Krajową Rzemieślniczą Izbę Optyczną oraz Grupę MTP, przeznaczone wyłącznie dla osób zawodowo związanych z branżą. Podczas niezwykle emocjonujących i pracowitych trzech dni tegorocznej edycji, wszyscy uczestnicy mieli okazję podziwiać nowości produktowe oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne.

 

Obserwując tegoroczne targi - intensywność spotkań na stoiskach oraz liczny udział zwiedzających
w wydarzeniach specjalnych – można było na nowo poczuć tę targową energię i świetną atmosferę.

W OPTYCE 2021 wzięło udział 105 wystawców, powierzchnia stoisk to 2.803m2, a razem
z przestrzeniami specjalnymi 3.021m2. Liczba zarejestrowanych zwiedzających to 2.452 osoby, a wraz z przedstawicielami wystawców w targach wzięło udział 3.195 osób.

 

Najliczniejsze grono wystawców prezentowało oprawy okularowe. Dystrybutorzy zagranicznych marek i polscy producenci pokazali modele, które w nadchodzących sezonach będą najmodniejsze. Jednak
i klasyczne oprawy nieustająco znajdują swoich odbiorców – często jednak proponowane
z nowoczesnych materiałów. Wszystko po to, by zwiedzający – przedstawiciele salonów optycznych - mogli wybrać i zapewnić swoim klientom szeroki wybór – i dla osób lubiących odrobinę ekstrawagancji, podążających za najnowszymi trendami w modzie  i dla tych wolących bezpieczną klasykę.

Podczas targów nie mogło zabraknąć wystawców oferujących  sprzęt diagnostyczny, soczewki czy  wyposażenie i akcesoria niezbędne w salonie optycznym. Również w tych dziedzinach dominowały innowacyjne rozwiązania i nowości technologiczne. Targowe spotkania pozwalają na wymianę doświadczeń, poznanie i porównanie produktów oferowanych przez różne firmy, zapoznanie się nowymi rozwiązaniami i najnowszymi odkryciami naukowymi stosowanymi w optyce.

 

 Gala nagród i wieczór jubileuszy

Podczas Targów OPTYKA, te najbardziej innowacyjne produkty i rozwiązania zostały nagrodzone w Konkursie o Złoty Medal Grupy MTP targów OPTYKA 2021. Nagrody zostały wręczone podczas wieczornej Gali Nagród w Sali Ziemi. Tą prestiżową nagrodą może pochwalić się tylko osiem produktów, które wpisują się w najnowsze trendy w branży optycznej, tym samym stając się synonimem najwyższej jakości:

  • Autorefraktokeratometr ARK-F
    NIDEK Co. Ltd. / POLAND OPTICAL Sp. z o.o.
  • Foropter Vision-R 800
    ESSILOR INTERNATIONAL / ESSILOR POLONIA Sp. z o.o.
  • Glasson - oprogramowanie dla salonów optycznych z modułem gabinetu dla optometrystów i okulistów
    GLASSON Sp. j. / GLASSON R. Żak, A. Duraj, M. Dębski Sp. j.
  • Kolekcja opraw NanoCLIP
    GRAND VISION OPTICS VER SPORT, S.L. / OPTYKA BRENK s.c.
  • Progresywne soczewki okularowe SENSEO
    JZO SA
  • Shamir Autograph Intelligence™
    SHAMIR OPTICAL Ltd / SHAMIR POLSKA Sp. z o.o.
  • Soczewka AVA
    ESSILOR INTERNATIONAL / ESSILOR POLONIA Sp. z o.o.
  • Soczewki okularowe MiYOSMART
    HOYA LENS POLAND Sp. z o.o

 

Spośród laureatów Złotego Medalu w głosowaniu internetowym konsumenci wybrali najlepszy w ich opinii produkt. Nagrodę Złoty Medal Wybór Konsumentów otrzymało Oprogramowanie dla salonów optycznych z modułem gabinetu dla optometrystów i okulistów firmy Glasson. 

 

Nie wystarczy mieć doskonały produkt. Podczas targów ważny jest również sposób jego prezentacji oraz dostosowanie aranżacji i funkcjonalności stoiska do realizacji celów, jakie wystawcy chcą osiągnąć podczas spotkań z klientami.

Jury Konkursu ACANTHUS AUREUS wybrało spośród zgłoszonych stoisk te najlepsze:

 

  • ALCON POLSKA Sp. z o.o.
  • ESSILOR POLONIA Sp. z o.o., / JZO S.A., / LUXOTTICA POLAND Sp. z o.o.
  • HOYA LENS POLAND Sp. z o.o.
  • NEW VISION OPTICA
  • SHAMIR POLSKA sp. z o.o.

 

Ważną częścią wieczoru były jubileusze organizatorów targów OPTYKA. W 2021 roku 25-lecie istnienia obchodzi Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna, natomiast Grupa MTP świętuje swoje
100-lecie.

 

Nauka i biznes – duet idealny

Atutem Targów OPTYKA jest okazja do łączenia różnych grup branżowych, m.in.  biznesu i nauki. Dzięki współpracy organizatorów targów ze środowiskiem uniwersyteckim, drugiego dnia targów odbyła się Konferencja Naukowa pod patronatem prof. dr. hab. Ryszarda Naskręckiego, Kierownika Laboratorium Fizyki Widzenia i Optometrii UAM w Poznaniu oraz Dyrektora Centrum ECOTECH-Complex UMCS w Lublinie. W tym roku temat Konferencji był bardzo aktualny – „Optyka okularowa
i optometria – wyzwania po pandemii”
, podczas której uznani wykładowcy i eksperci przedstawiali zaobserwowane w ostatnich miesiącach zjawiska i konieczne działania dla osób zawodowych związanych z branżą. Przedstawiono też najnowsze odkrycia polskich naukowców.

 

Przez wszystkie trzy dni targów, uczestnicy mieli okazję skorzystać z ogromnej dawki wiedzy
i rozwiązań z pierwszej ręki, podczas wykładów i szkoleń prowadzonych przez ekspertów w Speakers’ Corner. W programie znalazł się między innymi blok szkoleń pod wspólnym tytułem „Czas na nowy salon optyczny”, prowadzonych przez dr. Marka Borowińskiego -  specjalistę od psychologii koloru, sprzedaży oraz Visual Merchandisingu. Tu również pojawił się temat wpływu pandemii na zachowania konsumentów. Prelegenci zaprezentowali też sposób działania przy wadach wzroku u dzieci, a swoją premierę miał nowy program AUTORYZOWANY SALON OPTYCZNY KRIO, który będzie realizowany przez Krajową Rzemieślniczą Izbę Optyczną.

 

Wymagający klienci i nowy design

Moda w zakresie opraw okularowych i okularów słonecznych oraz akcesoriów optycznych zmienia się bardzo dynamicznie, a producenci poszukują coraz to atrakcyjniejszych form i rozwiązań kolorystycznych, połączeń materiałów, różnych stylów, aby zadowolić klientów i wyróżnić się na tle konkurencji. Natomiast właściciele salonów optycznych muszą znaleźć sposób jak te nowości zaoferować. Drugiego dnia Targów OPTYKA 2021 przeprowadzone zostały warsztaty „Stylista Opraw Okularowych”, prowadzone przez Olafa Tabaczyńskiego – twórcę tego autorskiego programu szkoleń. Mnogość kształtów, kolorów i materiałów najnowszych modeli opraw wypożyczonych na warsztaty przez targowych wystawców, pozwoliły uczestnikom na rozwinięcie kreatywności. Po raz pierwszy odbyły się również pokazy „Makeup For Glasses - kreowanie wizerunku klientki
w salonie optycznym”.
W salonie optycznym klientki na pewno docenią informacje jaki makijaż będzie odpowiedni do ich wady wzroku i szkieł zastosowanych w okularach.

 

Zdobycie i utrzymanie klienta w salonie optycznym w czasie rozkwitu zakupów online to nie lada wyzwanie. Profesjonalna obsługa, doradztwo i szeroki asortyment w salonie z interesującą
i funkcjonalną aranżacją wnętrza to dobry przepis na sukces. Dzięki firmie MEGA OPTIC podczas targów mogliśmy zobaczyć WZORCOWY SALON OPTYCZNY z ciekawymi rozwiązaniami wystroju – ważnym elementem przestrzeni był kącik dla dzieci pozwalający na ciekawą ekspozycję oferty dla najmłodszych i zapewniający maluchom przyjazną atmosferę przy doborze okularów.

 

Zakończone targi OPTYKA 2021 można podsumować jednym, najczęściej przewijającym się stwierdzeniem – tegoroczne targi przerosły oczekiwania i wystawców, i zwiedzających,
i organizatorów. W tym nietypowym czasie i w okresie niepewności czy uda się w ogóle zorganizować targi odbyło się wydarzenie integrujące branżę optyczną, pokazujące, że największą wartością w biznesie jest możliwość bezpośrednich spotkań.

 

Zatem już dziś zapraszamy na kolejne spotkania – wiosną i jesienią 2022 roku do Poznania na Poznański Salon Optyczny oraz 20-23 października 2022 roku do Karpacza na Ogólnopolski Kongres Optyków KRIO.